lørdag den 27. november 2010

Julestemning til en kollega

På kontoret har vi en administrativ medarbejder, som hver dag drager omsorg for os alle. Hun er i begyndelsen af 60'erne og går på pension til sommer. Hver dag sørger hun for, at diverse administrative ting kører - hun er altid behjælpelig med ferieindberetning osv - Og en super god lytter når man har brug for dette...! I denne uge har hun afholdt seniordage - og onsdag drog hende og manden afsted til Hamborg for at opleve julemarked og stemning - og lade batterierne op.

Og jeg tænkte i mit stille sind, at hvis jeg havde fået en ordentlig dosis julestemning, og kom retur til et helt almindeligt kontor - så ville det nok tage lidt af den nyerhvervede energi. Så et par aftener i sidste uge, fordrev jeg tiden med et miniprojekt kaldet "Julestemning til Lone". Torsdag morgen kunne jeg så liste ind på hendes kontor, og aflevere kreationerne på hendes skrivebord. Og nu må jeg så vente til mandag morgen, på at se hendes reaktion...!


Jeg tør dog godt løfte sløret, da ingen på kontoret kender til mit lille blog-univers....:

Og et nærbillede af detaljerne:
Det er gamle pesto-glas, som jeg har genbrugt, fyldt dem med grødris og sat lys i. Desuden er der brugt bølgepap, Nodepapir fra Panduro og knappenåle med røde hoveder fra Stof & Stil. Desuden har jeg punchet hvid karton med Martha Stewarts Scalloped punch og grangrene er også en Marta Stewart punch. Disse har fået hvid sværte og glimmerlim. Hjerterne er fra diverse Quickutz dies og det rød og hvidternede bånd fandt jeg i gemmerne. "Skiltene" er en Spellbinder die...!
Udenfor sner det lige så fint... og kan man andet, end at komme lidt i julestemning, med det sceneri udenfor vinduerne? Jeg håber at du har en skøn lørdag, og føler dig klar til 1. søndag i advent...!
knus
...Engel...

9 kommentarer:

  1. Hvor er det en fantastisk sød tanke.. Jeg ville elske at have en kollega som dig.. Har selv prøvet noget lignede over for min kollega.. Men der er nogen som desværre ikke værdsætter de små ting i livet.. så nu jeg også stoppet med at være kreativ og betænksom ovre for min kollega.. Men det ikke sjovt når man ikke er sådan af natur.. :-)

    Dejlig hvid søndag til dig

    knus Jayne

    SvarSlet
  2. Jeg ville besvime af glæde over sådan en kollega - og tro mig - de hænger IKKE på træerne. Du er et dejligt menneske søde Engel og DYGTIG - for det ser kanongodt ud. Dejligt at du på denne måde viser en sød kollega at hun er værdsat. GOD 1. søndag i advent til dig og dine - GLÆDER Mig til vi ses i næste uge - bliver SUPERHYGGELIGT.
    Knus

    SvarSlet
  3. Jamen hvor er du da en sød kollega !
    Bare tanken er jo flot - og så sådan nogle fine ting du har lavet. Superflotte. Det er jo et sæt der kan glæde hele december.
    Hurra for sådan nogle som dig - dem er der vist ikke mange af !
    Knus fra Annette

    SvarSlet
  4. Lækkert lækkert! Hvor er det bare nogle rigtig fine ting du har lavet og hvor er du bare sød og betænksom! Jeg håber din kollega bliver rigtig glad for det!
    Knus

    SvarSlet
  5. Hvor arbejder du henne?? Jeg vil have en kollega som dig! Og som hende den heldige du begaver ;-)
    Glæder mig til at høre om reaktionen!

    God adventssøndag til dig og dine

    SvarSlet
  6. Kære søde Engel.
    ALTSÅ... du har jo før fortalt om dine super "varme" projekter for dine kolleger... så det forbavser mig ikke (altså - på den gode måde).
    Men det gør det jo ikke mindre godt, at det er en "gentagelse". Du er et fantastisk betænksomt menneske, og jeg er 100% sikker på, at det vil blive modtaget med glæde.
    Tænk hvis alle var sådan over for deres medmennesker... =0)
    Super fine ting med mange søde detaljer... og fantastisk idé med risengryn til glassene... det skal jeg huske.
    Smukt, gennemtænkt og RIGTIG julet.
    Desværre ses vi ikke på onsdag :o( - jeg kan ikke køre bil i mørke)...men forhåbentlig laver Pia det en anden gang f.eks. en lørdag, når det er lyst!!
    Knus fra Margit

    SvarSlet
  7. Sådan en kollega som dig skal man lede længe efter, sikke en sød tanke. Jeg glæder mig til at høre om hendes reaktion;-) Det er nogle rigtig fine ting du har lavet til hende. Tænk at pesto glas kan blive så FLOTTE !

    SvarSlet
  8. skke en sød gave flot pyntet og oser af skøn julestemning, smart med ris til at sætte lysene i

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...