mandag den 31. maj 2010

Spilopmager...

Jeg er simpelthen nødt til at dele denne fotoserie med dig... Den blev taget igår, da vi var i Frederiksberg have... Hvorfra man kan se ind til Elefanterne i Zoo. Og jeg kan lige så godt indrømme, at alle forældre kan nikke genkendende til nedenstående episode... Hvor man mens det står på, er lidt anstreng... men bagefter ikke kan lade være med at smile :o)

Først kommer elefantungen frejdigt vandrende: Efter et øjeblik at have stået og viftet med sit hø i snabelen, og kigget lidt efter, hvor de voksne er henne....Ja så vælger den at tage et elefanthovedspring ud i vandet:
Straks kommer mor spænende ned til vandet. I første omgang forsøger hun at lokke ungen op ad vandet.... Og jeg er sikker på, at denne viften med snabelen betyder "Jeg sagde jo til dig, at der ikke var nogen badning i dag...! Kan du så se at komme op af vandet unge ven!"

Og da den ikke reagerer synderligt, svinges snabelen endnu en gang... og man kan sagtens forestille sig replikken: "Nu bliver jeg altså snart gal på dig...!" Men som alle andre børn, hører den ikke efter,
og hun ender med at måtte i vandet, og hente sin unge...!
Her ligger de og brydes, mens hun forsøger at få gennet den op mod bredden...! Da den endeligt er oppe på bredden, må hun så lige holde øje, og understrege,
at den IKKE skal bade...!
Og hvad sker der, da først Mor vender ryggen til...?

....Og så kan mor starte forfra....

...Livet er skønt...!




Knus
...Heidi...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...