fredag den 9. april 2010

Spurvehøg

Vores have er absolut et frimærke, men ikke desto mindre, vores egen lille oase. Og i dag opdagede jeg en utraditionel gæst, nemlig denne Spurvehøg, som havde fået fat i et af havens utallige gråspurve. Det var faktisk et tilfælde, at jeg fik øje på den, på vej gennem køkkenet... Og jeg fattede mig så meget, at jeg fik hentet kameraet, og i ro gjort det klart, alt imens jeg krydsede fingre for at den fortsat sad derude.


Til mit held var den igang med sit måltid... og sad i ro og mag under syrenen og spiste... Det var fantastisk at være så tæt på - og få mulighed for at forevige øjeblikket... Og fashinerende at opleve naturens rå side - til sidst, da den var færdig, plukkede den spurvens fjerdragt til dun som spredtes på en plet i græsset - hvorfor gør den i grunden det? Det var i hvert fald en fantastisk flot fugl, og et meget spændende besøg.

Carpe Diem

...Heidi...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...