onsdag den 17. februar 2010

En skat(te)kiste...

I lørdags havde vi besøg af min lillesøster og hendes kæreste, og selvfølgeligt min lille niece Michela. Hun har lige haft fødselsdag - så vi havde selvfølgeligt et par gaver stående, hun skulle have under besøget. Hun er en skøn lille rødhåret pige, med store blå øjne og en udtalt charme... Og hun har arvet sin mors udtalte forkærlighed for lyserød... (og er i den grad en meget udtalt kopi af min søster, da hun var lille)


Og hvad skulle Mosteren så finde på til den lille pige. En Dvd med tigerdyrets familiefest (fordi han bare er en skøn figur i en fantastisk verden)... og så gik hun ellers i tænkeboks. Resultatet blev en gaveæske med My Little Pony - som holdt te selskab.... og da gaven skulle pakkes ind, opdagede jeg pludseligt, at den da ikke kunne gives, uden en tilhørende æske til alle dimserne og dingenoterne som gerne skulle holdes samlet.


Så afsted til Panduro og finde en dødsyg pap-æske, som kunne dekoreres, og gøres til et fantastisk samlingssted for de nye ponyer. Farverne blev lyserøde og bogstaver med glimmer. Og hen over et par aftener i sidste uge, tog projektet ligesom form og blev til denne kreation:
Æsken fik hun selvfølgeligt først efter, at hun havde fået både dvd og æsken med My Little Pony. Og det skal siges at alle gaver blev modtaget med STOR BEGEJSTRING. Måske hjalp det også, at gaverne var pakket ind i pink papir, så allerede dér var vi sporet ind på succes :o)

Her har du et nærbillede af et par detaljer på æsken:



Grundæsken er fra Panduro - og er vist oprindeligt et smykkeskrin. Alle kanter på æsken er malet med Hobbylak og beklædt med papir, som er serien Audrey fra Glitz. My Little Pony hesten er fundet på nettet, printet ud, klippet til, og limet fast med decoupagelim. Efterfølgende har hele æsken fået 3 omgange med mat decoupage lak for at holde. Og til sidst er bogstaverne sat på æsken.
(Hun blev meget glad, min lille niece - og æsken blev straks fyldt med ponyer...!)
Ellers har her ikke været meget tid til kreative værker. Vi har haft et par ture til Als, fordi "Oldemors" hus skal pakkes ned og ryddes... Så sent som i søndags var vi afsted. Min mand mente at det var en MEGET romantisk måde at fejre Valentines dag på... Alt i alt havde vi 7 timer i bilen på turene ud og hjem - og hvornår får man ellers Så meget tid alene som par?!!
På lørdag vender vi atter næsen mod Jylland... men denne gang for at tilbringe én hel uge i et luksushus med swimmingpool og Spabad! Jeg GLÆDER mig SÅ MEGET! Til at sove længe (dvs. til kl 7.30 for jeg er udtalt A-menneske)... Til at drikke morgenkaffe med min mand... Til at smide ungerne i vandet... til at vandre i kulden langs vesterhavet... til at sidde foran brændeovnen, hvor ilden knitrer... til at flette tæer med min mand i boblebadet... Til bare at slappe af og få ryddet hovedet for tanker....
Det kunne måske endda være, at jeg blev i stand til at scrappe et enkelt Layout... hvem ved...!
Jeg håber, at du har det godt...
Og har du ferie forude (eller er igang med at holde det)
så husk at nyde tiden...!
Knus
...Engel...

9 kommentarer:

  1. Sikken en fantastisk sød pony kasse! Godt fundet på! Det lyder som en skøn måde at tilbringe næste uge på...bare det var mig :O)

    SvarSlet
  2. Ikke noget at sige til hun blev glad for gaven, den er bare så fin og tøset den kasse. Lyder til at næste uge blir rigtig hyggelig og go for sjælen. Ha en fantastisk uge ved Vesterhavet.

    SvarSlet
  3. Min datter ville elske den æske.

    Håber du får en god uge i det jyske - lyder lidt for lækkert.

    SvarSlet
  4. Ej en utrolig skøn æske du har lavet. Jeg kan godt forstå at din lille niece faldt for den, den er yndig.:)

    Hvor lyder det bare fedt med en uges ferie i et luksussommerhus. Jeg er selv vild med Vesterhavet. Nyd ferien.:)
    Knus

    SvarSlet
  5. Skøn æske og med tiden er det nok den, som kommer til at blive husket bedst som et dejligt minde om en god fødselsdag.

    Rigtig god tur med afslapning over hele linien.

    SvarSlet
  6. Hvor er den fantastisk din æske.. Hvor blir hendes veninder misundelige når de kommer på besøg.. Kan godt forstå at den faldt i go jord... Og som altid er du perfektionist og en masse lækkere detaljer.
    Hvor lyder det lækkert med gåture i det jyske og den knitrende ild. Det lyder som den perfekte måde at slappe af på, og få fornyet energi :-)
    Dejlig ferie til dig og Familien
    knus Jayne

    SvarSlet
  7. Hvor er du altså en sød og betænksom moster.
    Rigtig god ferie i det jyske.

    SvarSlet
  8. Sikke en skøn tøset æske, den er bare lækker.
    God weekend
    Mette

    SvarSlet
  9. Næh en fin prinsesse-pony kiste. Håber I nød ferien... Nu vil jeg altså gerne opsige mit sne-abonnement - for jeg har IKKE brug for mere. Hvor mon man gør det??? =0)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...